Fournat en Châtelard

Ga een prachtig beukenbos binnen op een trap voordat u de bergkam bereikt met uitzicht op de hele vlakte van Valdaine.

Beschrijving

Vanuit het stadhuis passeert u het stadhuis en slaat u rechtsaf bij de herberg om de rue de la Forge te nemen. Ga verder op het pad van de Allier en vervolgens rechts. Sla linksaf het gehucht van de Alliers in.

Sla na ongeveer 200 meter rechtsaf de Chemin du Serre de Vinson op. Ga naar de Chemin du Châtelard en sla rechtsaf naar de oliepijpleiding.
Ga rechtdoor en sla linksaf bij de kruising van de twee onverharde wegen. Blijf op dit bospad op een heuvel en houd rechts aan. Blijf rechtdoor rijden in het bos terwijl u over de beek loopt.

Bij de rechter bocht, steek de kreek over en ga rechtdoor op een bosrijke baan die omhoog klimt. Blijf op dit bospad dat omhoog gaat en vindt het bospad tussen de dennen.

Blijf iets meer dan een kilometer op deze baan. Aan het einde van de afdaling gaat u linksaf op een steenpad dat afdaalt.

In een bocht gaat u rechtsaf om een pad te nemen dat omhoog gaat. Houd rechts aan bij de kruising en volg de curve van het pad dat zachtjes afdaalt naar het dorp. Sla linksaf bij de kruising en vind het Allier pad in het gehucht. Ga terug naar het beginpunt.

Gesproken talen

Gratis toegang.

Ligging

Reisroute berekenen

Ga met de muis over onderstaande hoogteverschillen om het traject op de kaart te zien.