De Navon en de Rhône

Deze top, die de afbakening tussen Malataverne en Châteauneuf-du-Rhône markeert, ligt op de hoogten van het dorp Châteauneuf-du-Rhône en de ruïnes van zijn middeleeuwse verleden, voordat hij de Navon bereikt: Een strategische en sensationele plek!

Beschrijving

Ga vanaf de Valladas-parkeerplaats de Rue de la Poste op en bereik de Rue de la Poterne.
Steek het centrum van de oude Châteauneuf over en herstel de rue du Portail. Sluit je aan bij de klim van de botanische route tot het standbeeld van de maagd. Sla rechtsaf om een breed spoor te herstellen dat langs de wallen van het oude kasteel loopt. Prachtig uitzicht op het hele dorp.

Rijd langer dan een kilometer door op deze gemeenschappelijke baan bij de GR. Bij de kruising neemt u de weg naar rechts. Volg het en negeer het vertrek naar links. Prachtig uitkijkpunt op de Rhône.
Op de terugweg van deze balkonlus houdt u rechts aan en bereikt u het gedeelte dat u op de uitweg hebt genomen.

Sla deze keer rechtsaf naar een klein grasveld dat langs een weide loopt. Sla linksaf om een oude BMX-route te bereiken. Neem de hoofdweg langs de weg naar Donzère. Aan het einde van de weg steekt u de weg over en neemt u de Chemin de Belle Eau.

In de bocht van de weg, houd aan de linkerkant en ga verder voor de poort van het huis dan rechtsaf om de steen en aarde pad dat beklimt op de hellingen van de Navon.

Neem het bospad van links om omhoog te gaan en neem dan, bij de top, het kleine pad dat in het topje klimt. Prachtig uitzicht op het Rhônedal en de bergen van Allan en Malataverne.

Ga naar beneden vanaf de bergkam en sla rechtsaf om een pad onder zachthout te nemen. Herstel de bospad. Vlak voor het eerste huis neemt u het groene pad naar links dat de Chemin de Rac aux Joannins verbindt.

Op de pin met de Chemin du Navon, mogelijkheid om een rondvaart te maken naar het gehucht Rac. Anders slaat u linksaf op de Chemin du Navon.

Houd deze kleine weg ongeveer 2 kilometer en sla dan linksaf op een kleine weg die naar beneden gaat. Deze sluit zich aan bij de ruïnes van Châteauneuf en herstelt de begraafplaats pad.
Ga terug naar het beginpunt.

Gesproken talen

Gratis toegang.

Ligging

Reisroute berekenen

Ga met de muis over onderstaande hoogteverschillen om het traject op de kaart te zien.