Citelle en Serre Pointu

Laat u meeslepen door de diversiteit aan landschappen tijdens deze wandeling! De route voert u langs de stroom van de Citelle en volgt de sporen van het verleden: Oude gehuchten en molens, voordat u klimt op het plateau van lavendelvelden.

Beschrijving

Parkeren op de parkeerplaats van het dorp: Neem de kleine weg langs de kerk, de parkeerplaats is aan de linkerkant.

Klim langs het pad van Marguerie voordat je rechtsaf slaat op een klein balkonpad in de dennen.

Blijf op het pad dat rechts houdt en herstel een bos spoor voor een paar meter naar rechts voordat u linksaf die op een pad dat zacht afdaalt naar het gehucht van de Moulin de Bay. Uitzicht op de Citelle vallei.

Bij het gehucht slaat u linksaf en loopt u enkele kilometers langs de beek door de loopbruggen te nemen. Bereik het gehucht Citelles en steek het over richting het noorden. Herstel een pad naar het plateau, in het midden van de lavendelvelden.

Bij het oversteken van meerdere sporen, ga rond het lavendelveld door rechtsaf en dan bij de volgende kruising linksaf om het bos spoor te herstellen.

Blijf rechtdoor rijden en houd rechts aan bij de Y-kruispunten. Het pad loopt omlaag en dan omhoog tot je bij de top van Serre Pointu. Sla op de heuvelrug linksaf.

Ga rechtdoor en steek het pijpleidingpad over om het pad te bereiken. Ongeveer 500 meter verderop slaat u rechtsaf op een eentonig pad. Het wordt gemarkeerd door een kleine cairn. Het pad gaat naar beneden richting La Touche. Panoramisch uitzicht op het stenen dorp en de vlakte van Valdaine.

Aan de onderkant van de afdaling, herstellen, recht vooruit, de weg naar Chaix en dan terug naar het startpunt.

Gesproken talen

Gratis toegang.

Ligging

Reisroute berekenen

Ga met de muis over onderstaande hoogteverschillen om het traject op de kaart te zien.